Trasa, która połączy stolicę Pomorza Zachodniego, stolicę Niemiec i popularny nadbałtycki kurort, będzie miała formę pętli. Połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem ma bardzo duży potencjał. Przebiega przez atrakcyjne turystycznie obszary - zarówno po stronie polskiej jak i niemieckiej. Posiada już większość infrastruktury, a w ramach projektu zostaną uzupełnione brakujące odcinki. Rozpropagowanie nowego produktu wśród turystów z całej Europy jest dużym wyzwaniem, dlatego partnerzy zamierzają stworzyć wspólne logo trasy, wyznaczyć i nazwać odcinki trasy, stworzyć wspólne informacje promujące trasę oraz ujednolicić komunikaty informacyjne po obu stronach granicy. Powstanie również rowerowa mapa dla całej trasy, organizowane będą wspólne wydarzenia integrujące rowerzystów.
– Takie rowerowe rajdy i towarzyszące im imprezy cieszą się wielką popularnością i najlepiej pokazują piękno regionu. Mieszkańcy pokazali, że decyzja o budowie zintegrowanej sieci tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim była najlepszą odpowiedzią na ich potrzeby. Warto rozwijać tę infrastrukturę i warto ją promować w sąsiednich regionach i w całej Europie – podkreśla Olgierd Geblewicz. - Stworzenie tak ogromnego produktu turystycznego, który leży na terenie dwóch państw nie jest możliwe na poziomie lokalnym bez ścisłej współpracy transgranicznej.
Autorzy projektu planują uczestnictwo w targach i konferencjach branżowych, promocję produktu w prasie, radiu, internecie z uwzględnieniem nowoczesnych narzędzi marketingowych. W realizacji projektu wykorzystana zostanie mobilna aplikacja rowerowa pn. Pomorze Zachodnie - narzędzie zrealizowane w poprzednim okresie programowania Interreg VA. Aplikacja zostanie uzupełniona o nowy produkt turystyczny i związane z nim atrakcje turystyczne.
Miłośnicy turystyki rowerowej od lat mówili o potrzebie stworzenia kompletnej trasy obejmującej właśnie ten obszar. po stronie niemieckiej nie ma wyznaczonego przebiegu, przebieg planowany: Berlin – trasa rowerowa Berlin-Uznam do Finowfurt – trasa rowerowa wzdłuż kanału Odra-Havela do Hohensaaten – trasa Odra-Nysa wzdłuż Odry do Mescherin – trasa Blue Velo do Szczecina. Po stronie polskiej natomiast część trasy o numerze 800 prowadzi od Pargowa przez Szczecin do Kołobrzegu. Natomiast część trasy o numerze 801 od Kołobrzegu przez Złocieniec do Siekierek. Na odcinku Pargowo – Szczecin – Stepnica trasa ma wspólny przebieg z Blue Velo. Odcinki te wymagają jedynie oznakowania wspólnym polsko-niemieckim logo, które będzie dopiero wypracowane. Na odcinku Stepnica – Skrzydłowo k. Rymania niemal cała trasa wymaga budowy nowych odcinków. Na tym etapie zakłada się, że powinny one wykorzystywać w maksymalnym stopniu starotorza kolejowe, które w większości zostały skomunalizowane i stanowią własność poszczególnych gmin. Pomiędzy Kołobrzegiem a Złocieńcem trasa ma wspólny przebieg ze Starym Kolejowym Szlakiem. Następnie łączy się z trasą Pojezierzy Zachodnich do mostu w Siekierkach.
Niewątpliwym atutem projektu jest integracja mieszkańców terenów transgranicznych, a zwiększanie liczby turystów na trasie przyczyni się do rozwoju gospodarczego oraz podniesienia atrakcyjności całego regionu, tym samym będzie miało bezpośredni wpływ na lokalne społeczności. Przedsiębiorcy będą mogli rozwijać oraz zakładać biznesy związane z turystyką, samorządy rozszerzą ofertę turystyczną. W realizacje przedsięwzięcia jako partnerzy stowarzyszeni włączą się Landkreis Märkisch-Oderland, TMB Tourismus-Marketing Brandenburg GmbH, Gmina Golczewo i Landkreis Barnim